2016. május 2., hétfő

Neveket keresünk!

Pontosabban három nevet...nekik.
Anya és két lánya.
Az egész úgy kezdődött, hogy Füli későn ellett meg ráadásul 2 fia született, így eldöntöttük, hogy kell még egy anyakecske nekünk, hogy összesen 3fejős legyen majd tavasszal. Mert annyinak már van bőven teje, amiből sajtra is futja majd.
A minap írtam is éppen, hogy kell majd keresnünk egy eladó kislány kecsót, csak nem tudtam kivel etessem a lóheréket, hogy találjunk egyet. Erre a Facen jön velem szembe egy hirdetés 3 lány két fiú kecskéről, itt a közelben.
Rákérdeztem, s megbeszéltük, hogy a héten felhívom őket, ha még meglesz valamelyik, akkor megnéznénk.
Holnap készültem a városba cipő kell Lórinak az anyák napi ünnepségre.
Ma mindenki hazaért, s esett az eső.gondoltam bedagasztok egy kis( 1 kg lisztből!!)  fahéjas csigát lesz nasi délután.
Aztán , mint lenni szokott, esőben az ember agya jár.... nem a keze, mivel kimenni nem tud.
Arra jutottam, hogy: ma megyek be cipőt venni Lórival, s erre apjuk mondja, akkor bejön velem, s menjünk kecskét nézni is.

Mikor kell kecskét venni?
Amikor jól esik...

Szakadó eső, 3kipihent gyerek, irány a város, majd a kecskés.
( a kiló csiga itthon kelt a hidegben)

Szerintem ilyen gyorsan még nem vettem gyerekcipőt.

Rohantunk Szolnokra a kecskét megnézni.
Ott gyors helyzetfelmérés, melyik kecske kinek a kicsinye...melyik ,milyen...
Mintha sokat értenénk hozzá!
Kikapták a két kislányt, felemelték, s szegényeim olyan sírásba kezdtek, hogy még Ninukánk is csatlakozott hozzájuk.
Na jó, akkor hamar kitaláltuk,hogy nem szedjük szét a testvéreket.
A két kicsi sírására az anyjuk is a bejárathoz sietett, így jött velünk ő is.

Talán még nem vagyunk elkésve és még fogjuk tudni fejni.
Ha nem akkor tavasszal őt is.
3 kecskével tértünk haza.
Most újra feltűrtük a pulcsik ujját, mert hogy szarvas kecskékről van szó. Az eddigiek suták, vagyis szarvatlanok.
Legfőbb feladatunk őket beilleszteni, s kezes bárányokká szelidíteni, a gyerekek kedvére.
Holnap lesz kecskeválasztás, vagyis választanak a gyerekek maguknak és nevet is adnak nekik.
Örömmel fogadok cuki kecskeneveket, hátha a SZŐRGOMBÓCRÓL ...
Hogy fog kinézni, ha reggel süvítek majd fejéskor, SZŐŐRGOMBÓÓC gyere a fejőbe!??
Találnom kell Lórinak valami jó nevet, hátha tudok rá hatni, és talál más nevet a leendő kecskéjének.

A gépünk bedöglött, csak telóról pötyögök...
A 4 tepsi csiga kisült végre, amit itthon hagytunk kelni...
Apjuk beért az állatoktól...
Így én búcsúzom....azt pedig majd elmesélem máskor hogyan szedtük le az utánfutóról a kecskéket!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése